Καλέσματα σε έκτακτες συνελεύσεις και παρεμβάσεις με αφορμή την κρατική δολοφονία στο Πέραμα
Κάλεσμα για διαδήλωση ενάντια στην κρατική δολοφονία στο Πέραμα (Αθήνα), 25/10 στις 18:00 από Προπύλαια
Συγκέντρωση – πορεία στη γειτονιά του Αιγαλέου (προσυγκέντρωση Ιερά Οδός είσοδος μπαρουτάδικου)
Πρωτοβουλία αναρχικών ενάντια στις κρατικές δολοφονίες
Ιούλιος 2019. Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας εκλέγεται με αυτοδυναμία. Βασικό σκέλος της προεκλογικής της εκστρατείας ήταν το δόγμα Νόμος και Τάξη. Το συγκεκριμένο δόγμα δεν είναι μια πρωτοτυπία της Νέας Δημοκρατίας, ούτε φυσικά αποτελεί Ελληνικό φαινόμενο. Αν και σαν ουσία εφαρμοσμένης κρατικής πολιτικής υφίσταται στη λογική οποιασδήποτε κρατικής διαχείρισης ιδεολογικοποιείται και διαφημίζεται κατά κόρον από συντηρητικές (κυρίως) κυβερνήσεις ανά το κόσμο. Σαν δόγμα ξεκίνησε να αναπτύσσεται στις Ηνωμένες Πολιτείες τη δεκαετία του ’60 στον αντίποδα του κινήματος για τα πολιτικά δικαιώματα. Με αφορμή τις συχνές εξεγέρσεις στα γκέτο των Aφροαμερικανών και γενικότερα την αυξανόμενη δυναμική των κινημάτων εκείνης της περιόδου (αντιπολεμικά, κινήματα Μαύρων κλπ) οι συντηρητικοί στις Η.Π.Α. άρχισαν να εφαρμόζουν το δόγμα Νόμος και Τάξη (Law And Order) ως μέσο προληπτικής (και όχι μόνο) αντιεξέγερσης με αποτέλεσμα συχνές δολοφονίες (κυρίως Αφροαμερικάνων προλετάριων) από αστυνομικά πυρά, αθρόες φυλακίσεις, ασφυκτική αστυνομική παρουσία σε φτωχογειτονιές, σκληρή καταστολή σε διαδηλώσεις, αναβάθμιση του κατασταλτικού πλαισίου σε επίπεδο νομοθεσίας και πολλά άλλα. Επίσης οι υπέρμαχοι του δόγματος στις Η.Π.Α. πολλές φορές στηρίζανε και τις διακρίσεις τύπου Απαρτχαιντ που ίσχυαν τότε στον Αμερικάνικο νότο.
Στον Ελλαδικό χώρο μπορούμε να δούμε δείγματα εφαρμογής του συγκεκριμένου δόγματος σε διάφορες χρονικές φάσεις αλλά πολύ χαρακτηριστικά την περίοδο 2006/07 όπου η εντεινόμενη αστυνομική βία υπό την κάλυψη της πολιτικής ηγεσίας (“οι αστυνομικοί έχουν ευαίσθητο νευρικό σύστημα”) οδήγησε στη εν ψυχρό δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου ένα χρόνο μετά στα Εξάρχεια. Σύμφωνα με το συγκεκριμένο δόγμα η αίσθηση ασφάλειας και τάξης είναι ο κεντρικός πυρήνας πολιτικής που πρέπει να εφαρμόζει η εκάστοτε κυβέρνηση. Παράλληλα κυρίως από τα μεγάλα media διαμορφώνεται μια εικόνα ανασφάλειας και έξαρσης του εγκλήματος με σκοπό να δικαιολογήσει τα αυταρχικά μέτρα και την ασφυκτική παρουσία της αστυνομίας στις μητροπόλεις.
Τη τελευταία διετία με την εφαρμογή του συγκεκριμένου δόγματος από τη ΝΔ τα Εξάρχεια και γενικότερα το κέντρο της Αθήνας θυμίζουν στρατιωτική ζώνη, οι πορείες περιορίζονται και χτυπιούνται για ψύλλου πήδημα από τις δυνάμεις καταστολής, η αστυνομία ετοιμάζεται να εισέλθει στα πανεπιστήμια, οι φυλακές έχουν περάσει στη δικαιοδοσία του υπουργείου προστασίας του πολίτη και έχουν περιοριστεί δραστικά τα δικαιώματα των κρατουμένων, αλλάζει ο ποινικός κώδικας ως προς το αυστηρότερο και ακόμα και στον τομέα της πανδημίας τα μέτρα που έχουν εφαρμοστεί θεωρούνται από τα αυταρχικότερα για χώρες της Δύσης.
Μια αντίστοιχη εφαρμογή του Νόμος και Τάξη βιώνουμε το τελευταίο δεκαπενθήμερο με τους αθρόους πυροβολισμούς των μπάτσων εις βάρος παραβατικών προλετάριων οι οποίοι μάλιστα δεν φέρουν οπλισμό απλά προσπαθούν να διαφύγουν της σύλληψης. 08/10 09.00 το πρωί. Η αστυνομία εντοπίζει ένα κλεμμένο όχημα στη πλατεία Βάθης. Επι τόπου χωρίς καμία προετοιμασία στήνεται ενέδρα από την ομάδα ΔΙΑΣ. Σε λίγη ώρα και αφού ένας άνδρας επιβιβάστηκε στο όχημα και πήγε να ξεκινήσει, περικυκλώθηκε από αστυνομικούς και μετά από δευτερόλεπτα βρέθηκε γαζωμένος από σφαίρες επειδή προσπάθησε να παίξει το τελευταίο χαρτί της ελευθερίας του και να διαφύγει με το όχημα από τον κλοιό των μπάτσων. Αυτό το ομολογουμένως ακραίο γεγονός έπρεπε με κάποιο τρόπο να δικαιολογηθεί στα μάτια της “κοινής γνώμης”. Αμέσως τα συστημικά ΜΜΕ ξεκίνησαν να μιλούν για δολοφονική επίθεση στους αστυνομικούς της ομάδας ΔΙΑΣ, ενώ στα τηλεοπτικά τους πλάνα δείχνουν ένα αμάξι κυριολεκτικά γαζωμένο από σφαίρες και μάλιστα σε σημεία που θα μπορούσαν να απωβούν μοιραία για τον οδηγό. Ταυτόχρονα ο ίδιος ο υπουργός Τάκης Θεοδωρικάκος δήλωσε κατά την επίσκεψη του σε “τραυματία” μπάτσο της ΔΙΑΣ ότι έδρασε “με ψυχραιμία, επαγγελματισμό και αποφασιστικότητα”. Η δήλωση του υπουργού είναι βαρύνουσας σημασίας καθώς πέρα από το ότι αναλαμβάνει την πολιτική ευθύνη για τη δολοφονική ενεργεια των αστυνομικών σε ένα πολυσύχναστο δρόμο του κέντρου της Αθήνας, και μάλιστα σε ώρα αιχμής, δίνει και το ελεύθερο από εδώ και πέρα σε κάθε τσογλάνι που υπηρετεί στην ΕΛ.ΑΣ. να πυροβολεί στο ψαχνό κατά βούληση. 3 μέρες αργότερα 11/10 ομάδα ΟΠΚΕ καταδιώκει όχημα που δεν σταμάτησε σε σήμα για αστυνομικό έλεγχο στον Άγιο Παντελεήμωνα. Για άλλη μια φορά χωρίς τη παραμικρή απειλή πυροβολούν εναντίον των επιβαινόντων στο ΙΧ χωρίς ευτυχώς τον τραυματισμό κανενός. 20 Οκτωβρίου στη περιοχή της Καλαμπάκας στον νομό Τρικάλων μετά από καταδίωξη ΙΧ και με τη δικαιολογία πως πήγε να διαφύγει με επικίνδυνο τρόπο οι μπάτσοι γαζώνουν πάλι το όχημα.
Στις 23 Οκτωβρίου αυτό το κρεσέντο αστυνομικής βίας είχε τον πρώτο νεκρό. Στη περιοχή του Περάματος οι μπάτσοι εγκλώβισαν ένα κλεμμένο ΙΧ και το γάζωσαν με 38 σφαίρες. Αποτέλεσμα να εκτελεστεί εν ψυχρώ ένας 18χρονος ενώ ένας ανήλικος 16 χρονών νοσηλεύεται στο νοσοκομείο βαρύτατα τραυματισμένο. Πριν στεγνώσει το αίμα του νεκρού η κυβέρνηση δια στόματος Άδωνι Γεωργιάδη αναλαμβάνει για άλλη μια φορά την ευθύνη (“πολύ καλώς έδρασε η αστυνομία”).
Αξίζει να σταθούμε αρκετά στην εν ψυχρό εκτέλεση στο Πέραμα καθώς, ενώ στο παρελθόν έχουν συμβεί αρκετές δολοφονίες από αστυνομικούς σε πλήθος παραβατικών προλετάριων, είναι ίσως η μοναδική φορά που γαζώνονται με 38 σφαίρες από τουλάχιστον 5 όπλα μπάτσων άνθρωποι που αν είχαν συλληφθεί για το αδίκημα που διέπραξαν δεν θα έμπαιναν καν στη φυλακή αφού δεν θεωρείται μεγάλης “ποινικής αξίας”. Όπως αναφέραμε και παραπάνω η συγκεκριμένη δολοφονία δεν έρχεται σε νεκρό χρόνο. Είναι μια προαναγγελθείσα κρατική δολοφονία καθώς εδώ και 15 μέρες από επίσημα χείλη καλύπτονται αντίστοιχες δράσεις των αστυνομικών δυνάμεων (Μάρνης, Αγιος Παντελεήμωνας κλπ). Επίσης η κυβέρνηση έχει αναλάβει ξεκάθαρα χωρίς περιστροφές την πολιτική ευθύνη για όλες τις παραπάνω εγκληματικές πράξεις, με δηλώσεις μάλιστα ανώτερων κυβερνητικών στελεχών. Μας το λένε ευθέως όποιος δεν συμμορφώνεται προς τας υποδείξεις του κάθε ένστολου φονιά θα πυροβολείται και θα εκτελείται χωρίς δεύτερη σκέψη.
Εξάλλου όπως έγινε τώρα γνωστό, μετά και τη δολοφονία του Νίκου Σαμπάνη, 21 Σεπτέμβρη υπήρχε κι άλλος νεκρός μετά από καταδιώξη του από ομάδα ΔΙΑΣ πάλι στο Αιγάλεω, έπειτα από τροχαίο με τη μηχανή που οδηγούσε. Ένα περιστατικό που αν και αποτέλεσε αφορμή για εσωτερική εγκύκλιο σχετικά με τα πρωτόκολλα ως προς τις καταδιώξεις, δεν ακούστηκε τότε, δε μάθαμε το όνομα του δολοφονημένου, ούτε και τι ήταν αυτό που προκάλεσε την καταδίωξη του.
Μιλάμε επομένως για δύο κρατικές δολοφονίες μέσα σε έναν μήνα στα δυτικά προάστια Αττικής. Μια περιοχή των δυτικών προαστίων που παραδοσιακά αντιμετωπίζονται σαν «άντρο εγκληματικότητας» και όπου η αστυνομία, μέσω συγκεκριμένων εντολών που δέχεται από συντονιστικά κέντρα (όπως για παράδειγμα το ΑΤ Αιγαλέου όπου υπηρετεί και η ομάδα ΔΙΑΣ που συνεχίσε την καταδίωξη παρά τις αντίθετες εντολές του κέντρου επιχειρήσεων), δρα ανεξέλεγκτα απέναντι σε όσους κινήσουν οποιαδήποτε υποψία για οτιδήποτε, χωρίς να καν γίνεται γνωστό. Είναι στα δυτικά προάστια όπου η στρατιωτικοποίηση της αστυνομίας και η αντιμετώπιση του πληθυσμού με όρους εξαίρεσης έχει ξεκάθαρο ταξικό πρόσημο. Εκεί όπου όλα τα αμάξια και οι μηχανές που κυκλοφορούν στο δρόμο από μια ώρα και μετά είναι ύποπτα, εκεί που οι παρέες νεαρών στα πάρκα και πλατείες δέχονται διαρκώς αστυνομικές παρενοχλήσεις με εξακριβώσεις και προσαγωγές, εκεί που ο πληθυσμός είναι ύποπτος επειδή υπάρχει και επειδή δεν έχει μεγάλο οικονομικό στάτους. Επειδή με λίγα λόγια είναι φτωχός. Το είδαμε και πρόσφατα με την επιλογή του κράτους να θέτει ολόκληρες περιοχές των ειδικών προαστίων σε απόλυτη καραντίνα και να επιβάλει απαγορεύσεις κυκλοφορίας με αμφίβολα επιδημιολογικά δεδομένα αντιμετωπίζοντάς το σύνολο του πληθυσμού των περιοχών αυτών ως μολυσματικό.
Χειρότερη αντιμετώπιση ωστόσο αντιμετωπίζουν οι κοινότητες Ρομά στα δυτικά προάστια (και αλλού όπου έχει κοινότητες Ρομά), μια αντιμετώπιση που δείχνει ότι στην κρατική αντίληψη νοούνται ως αναλώσιμος και ενοχλητικός πληθυσμός. Το κράτος κατατάσσει τον πληθυσμό των Ρομά στην ίδια κατηγορία αναλώσιμου πληθυσμού που κατατάσσει πρόσφυγες και μετανάστες προωθώντας έναν συστηματικό ρατσισμό εις βάρος τους μέσω των κρατικών οργάνων διαφόρων υπηρεσιών. Από αυτήν την εξίσωση, πέρα από το τι διαχείριση έχουν από την αστυνομία διαφορά περιστατικά παραβατικότητας ανάμεσα στους πληθυσμούς αυτούς, διακρίνεται μια γενικότερη κατάσταση εξαίρεσης που αφορά το πώς ζουν ευρύτερα αυτοί οι άνθρωποι, τι πρόσβαση έχουν στην αγορά εργασίας, τι ιατροφαρμακευτική περίθαλψη θα έχουν αν τυχόν χρειαστούν και πως αντιμετωπίζονται και από μερίδες του υπόλοιπου πληθυσμού στο δημόσιο χώρο, δηλαδή με προκατάληψη, με απέχθεια, με ρατσισμό. Και είναι ακριβώς αυτή η συνθήκη που επιτρέπει στην περίπτωση τώρα του Περάματος να στηθεί ένα σκηνικό απόλυτης συγκάλυψης από όλο το μηχανισμό του βαθέως κράτους που επιβιώνει με κάθε κυβέρνηση καθώς είναι συνυφασμένο με την ίδια τη φύση του καπιταλιστικού συστήματος. Το τετράγωνο αστυνομία, δικαστική μαφία, ΜΜΕ και μεγαλοδικηγόροι πήρε με την μια μπροστά με σκοπό τη διαστρέβλωση των πραγματικών γεγονότων, τη δικαιολόγηση των φονιάδων και γενικώς την αντιστροφή της πραγματικότητας σε κάτι βολικό και εύπεπτο για τους παραπάνω μηχανισμούς. Πιο συγκεκριμένα η εν ψυχρό εκτέλεση ενός 20χρονου και ο βαρύς τραυματισμός ενός ανήλικου – και οι 2 άοπλοι – έχει παρουσιαστεί από τα συστημικά media ως μια αιματηρή συμπλοκή κατά την οποία υπήρξαν 7 τραυματίες μπάτσοι οι οποίοι για να γλυτώσουν τη ζωή τους αναγκάστηκαν να χρησιμοποιήσουν τη “νόμιμη βία”. Παράλληλα σε πλήθος βίντεο φαίνονται οι ίδιοι “τραυματίες” να διαβιβάζουν στο κέντρο πως κανείς μπάτσος δεν έχει τραυματιστεί στο συμβάν. Ταυτόχρονα το θύμα παρουσιάζεται ως σεσημασμένος κακοποιός με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες για σύλληψη του στα 14 του για κλοπές (!!!) με σκοπό να δικαιολογηθεί η ακραία αντίδραση των μπάτσων ενώ χρησιμοποιείται ως επιβαρυντικό στοιχείο το γεγονός ότι οι επιβαίνοντες στο αμάξι είναι Ρομά για να ερεθίσουν τα ρατσιστικά αντανακλαστικά συγκεκριμένων ακροατηρίων.
Δε ξέρουμε πως θα αντιδράσει σε αυτή την περίπτωση ο δικαστικός μηχανισμός. Δεν έχουμε μαντικές ιδιότητες να γνωρίζουμε αν θα γίνει μια προσεκτική διαχείριση για την διατήρηση ισορροπιών ή όχι. Έχουμε μνήμη και θυμόμαστε καλά τις τόσες ατιμώρητες κρατικές δολοφονίες που δεν πήγαν καν στις αίθουσες των αστικών δικαστηρίων. Επίσης θυμόμαστε τις εκατοντάδες απαλλαγές στις υποθέσεις που για τα μάτια του κόσμου κατέληξαν να δικαστούν. Όπως θυμόμαστε και το σπάσιμο των ισοβίων στη πιο χαρακτηριστική περίπτωση κρατικής δολοφονίας των τελευταίων ετών. Τη δολοφονία του αναρχικού μαθητή Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από τον Κορκονέα.
Πέρα όμως από τη συγκάλυψη αυτή κάθε αυτή παρατηρούμε και τη διαδικασία ηθικής νομιμοποίησης αυτής της δολοφονίας στο όνομα υπεράσπισης της ιδιοκτησίας, τοποθετώντας το υποτιθέμενο, για τη δημοκρατία, ύψιστο αγαθό της ανθρώπινης ζωής πιο χαμηλά στην ιεραρχία των αξιών, από ένα κλεμμένο αμάξι. Η ηθική νομιμοποίηση αυτή στηρίζεται στην δόμηση μιας επιχειρηματολογίας που λέει ότι αν κλέβεις, αν δεν υπακούς σε σήμα για έλεγχο, αν προσπαθείς να διαφύγεις, έχεις συμφιλιωθεί με την προοπτική του θανάτου, που εσύ εξάλλου θα έχεις προκαλέσει στον εαυτό σου, η ίδια δηλαδή επιχειρηματολογία που επιχείρησε να ξεπλύνει και τη δολοφονία του Ζακ Κωστόπουλου. Πρόκειται ουσιαστικά για την ακραία έκφανση της νομιμοφροσύνης που στο όνομα της προστασίας της ιερής ιδιοκτησίας αποδέχεται τη δολοφονία άοπλων ανθρώπων επειδή «πήγαιναν γυρεύοντας». Τέλος δεν πέσαμε από τα σύννεφα μαθαίνοντας πως το δικηγορικό γραφείο του Κούγια ανέλαβε την υπεράσπιση των ένστολων φονιάδων. Οι προσβάσεις που έχει το συγκεκριμένο σκουπίδι στα δικαστικά γραφεία θα καλύψουν και τη παραμικρή τρύπα που ίσως προκύψει ώστε να απαλλαγούν σίγουρα και οι 7 από οποιαδήποτε κατηγορία.
Από όλα τα παραπάνω συνάγεται ένα βασικό συμπέρασμα. Έχουμε πόλεμο. Μας το λένε κατάμουτρα πως οποιοσδήποτε παρακούει εντολές θα αντιμετωπίζεται ως στόχος σκοποβολής από τους ένστολους δολοφόνους. Για εμάς το σίγουρο είναι πως η κύρηξη πολέμου δεν αντιμετώπιζεται με προσευχές. Ο πόλεμος απαντιέται με πόλεμο, με οργάνωση γεγονότων που θα προκαλέσουν πολιτικό κόστος το οποίο θα τους βάλει φρένο και θα αναδιπλωθούν. Το ζήσαμε πριν από ένα 6μηνο όταν μετά από ένα μεγάλο διάστημα έξαρσης περιστατικών αστυνομικής βίας με αποκορύφωμα το περιστατικό της Νέας Σμύρνης ξέσπασαν εξεγερτικά γεγονότα που είχαν ως αποτέλεσμα την αλλαγή του επιχειρησιακού σχεδίου της ΕΛ.ΑΣ. το επόμενο διάστημα.
Είναι επιτακτικό να ορθώσουμε ανάχωμα, ηθικό-ιδεολογικό-υλικό απέναντι στην καλπάζουσα αστυνομική επιθετικότητα στους δρόμους των πόλεων και στην οποιαδήποτε αποδοχή αυτή έχει, από όπου κι αν αυτή προέρχεται.
Είναι επιτακτικό να συνεχίζουμε να λέμε πως η αστυνομία είναι έμμισθοι δολοφόνοι της εξουσίας, πως η ασφάλεια των «νοικοκυριών» είναι βαμμένη με αίμα, ότι οι ζωές όσων δεν πειθαρχούν στις αστυνομικές προσταγές δεν είναι αναλώσιμες, και ότι δε θα επιτρέψουμε να είναι.
Είναι επιτακτικό να ξαναβγούμε στους δρόμους και να ταρακουνήσουμε την πόλη με το σύνθημα Μπάτσοι Δολοφόνοι και να δώσουμε τις ηχηρές εκείνες απαντήσεις που χρειάζονται για να μπει φρένο στην πολιτική τρομοκρατίας που ασκείται το τελευταίο διάστημα.
Καλέσματα για την κρατική δολοφονία στο Πέραμα (Πάτρα)
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΕΙΣ:
ΔΕΥΤΕΡΑ, 25/10, 18:00, ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ
ΤΡΙΤΗ, 26/10, 18:00, ΠΛΑΤΕΙΑ ΠΡΟΣΦΥΓΙΚΩΝ
ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗ ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΔΙΑΔΗΛΩΣΗΣ
ΤΡΙΤΗ, 16/10, 20:30, ΚΑΤΑΛΗΨΗ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΟΣ
ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΟΠΛΙΖΕΙ – ΤΑ ΟΡΓΑΝΑ ΤΟΥ ΔΟΛΟΦΟΝΟΥΝ
Ελλάδα, Αττική, Πέραμα, Οκτώβρης του 2021. Άλλο ένα περιστατικό ακραίας αλλά και γνώριμης αστυνομικής βίας και αυθαιρεσίας. Πέντε μηχανές ΔΙΑΣ καταδιώκουν ένα όχημα που δε σταμάτησε σε σήμα ελέγχου. Η καταδίωξη, που έχει ξεκινήσει από την περιοχή του Ρέντη, συνεχίζεται μέχρι το Πέραμα. Εκεί, η προσπάθεια του οδηγού του οχήματος να απεγκλωβιστεί από τον κλοιό των διωκτών του απαντιέται με 38 ριπές 7 υπηρεσιακών όπλων μέσα σε κατοικημένη περιοχή. Ο 18χρονος οδηγός πέφτει νεκρός, ένας 16χρονος επιβαίνων τραυματίζεται και προσάγεται κι ένας 15χρονος επιβαίνων διαφεύγει τρέχοντας.
Τη σκυτάλη παίρνουν τα καθεστωτικά ΜΜΕ. Πιστά στο ρόλο τους σπεύδουν να μας ενημερώσουν ότι το όχημα ήταν κλεμμένο, οι ύποπτοι Ρομά και οι δολοφόνοι της ομάδας ΔΙΑΣ σε νόμιμη άμυνα. Στην ουσία μας κάνουν σαφές ότι, σύμφωνα με το δικό τους κώδικα ηθικής, η ζωή ενός ανθρώπου αξίζει λιγότερο από ένα αυτοκίνητο, ειδικά άμα πρόκειται για Ρομά. Για εκείνους, οι Ρομά είναι αυτομάτως ύποπτοι (ο δολοφονημένος οδηγός του οχήματος χαρακτηρίζεται «παλιός γνώριμος των αρχών»).
Η στυγνή αυτή δολοφονία έρχεται να συμπληρώσει το παζλ της καθημερινής συνθήκης εξαίρεσης και αποκλεισμού που βιώνουν οι αόρατοι αυτού του κόσμου. Πρόκειται για δολοφονία με κίνητρα ξεκάθαρα ρατσιστικά. Ο Νίκος δολοφονήθηκε ακριβώς επειδή δεν χωρούσε στο πλαίσιο της καπιταλιστικής βιτρίνας, επειδή πληρούσε και του φορέθηκαν όλα τα κριτήρια και τα χαρακτηριστικά. Του καταπιεσμένου, από τα κάτω, μη Έλληνα, μικροπαραβατικού, εκείνου που πρέπει πάση θυσία να κρυφτεί και αν δεν συμμορφώνεται να εκτελεστεί.
Η συνεχής ροή πληροφοριών από αυτόπτες μάρτυρες, βίντεο και ηχητικά ντοκουμέντα φανερώνουν την αλήθεια που τα καθεστωτικά ΜΜΕ προσπαθούν να παραποιήσουν, φέρνοντας πίεση σε κράτος και δικαστική αρχή. Μαρτυρίες ότι οι μηχανές μετακινήθηκαν κατάλληλα μετά τη δολοφονία, μαρτυρίες για το πλήθος των πυροβολισμών, βίντεο από τη στιγμή της δολοφονίας, φωτογραφίες και πλάνα του διάτρητου από τις σφαίρες των ένστολων δολοφόνων οχήματος, ηχογραφήσεις από τις διαβιβάσεις του κέντρου άμεσης δράσης που καλούσε επανειλημμένα τους σερίφηδες της ΔΙΑΣ να σταματήσουν την καταδίωξη, δηλώσεις «ειδικών», απόστρατων αξιωματικών της ΕΛ.ΑΣ. περί αδικαιολόγητης αντίδρασης των δολοφόνων της ΔΙΑΣ, αναγκάζουν τη δικαιοσύνη να κινήσει διαδικασίες δίωξης, να κατηγορήσει τους 7 πιστολέρο για φόνο και να τους συλλάβει.
Γνωρίζει πολύ καλά το κράτος και η δικαιοσύνη ποιων το χέρι οπλίζουν. Δεν είναι η πρώτη φορά, ούτε κι η τελευταία, που μπάτσος σηκώνει όπλο, σημαδεύει και πυροβολεί. Οι λόγοι για το κράτος και τους μηχανισμούς του είναι σαφείς: για να επιβληθούν, να καταστείλουν και να τρομοκρατήσουν, γιατί θεωρούν αναλώσιμη τη ζωή όσων το ίδιο το σύστημα έχει πετάξει στο περιθώριο, γιατί όσοι αμφισβητούν την εξουσία πρέπει να τιμωρούνται εκδικητικά και παραδειγματικά, γιατί η δικαιοσύνη είναι ταξική.Να αγωνιστούμε με πάθος για τη ζωή που αξίζει να βιώσουμε, πολεμώντας κράτος, καπιταλισμό και κάθε μορφή εξουσίας. Να συνδέσουμε τους αγώνες, χτίζοντας σχέσεις αγωνιστικής αλληλεγγύης μεταξύ όλων όσοι βιώνουν την καταπίεση και την εκμετάλλευση. Για όλες, όλα, όλους τους δολοφονημένους, τους νεκρούς του κοινωνικού και ταξικού πολέμου, ας ξεχειλίσει η οργή μας.
ΕΛ.ΑΣ. ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΩΝ, ΡΟΥΦΙΑΝΩΝ, ΔΟΛΟΦΟΝΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΑΝΙΣΤΩΝ
ΚΑΜΙΑ ΖΩΗ ΔΕΝ ΠΕΡΙΣΣΕΥΕΙ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΤΗΝ ΔΟΛΟΦΟΝΙΚΗ ΚΡΑΤΙΚΗ ΒΙΑ
ΜΠΑΤΣΟΙ, ΦΑΣΙΣΤΕΣ, TV, ΔΙΚΑΣΤΙΚΟΙ, ΟΛΑ ΤΑ ΚΑΘΑΡΜΑΤΑ ΔΟΥΛΕΥΟΥΝΕ ΜΑΖΙ
ΔΕΝ ΣΙΩΠΟΥΜΕ – ΔΕΝ ΞΕΧΝΑΜΕ – ΔΕ ΣΥΓΧΩΡΟΥΜΕ
Αναρχικές – οί, συντρόφισσες – οι
Συνέλευση για την κρατική δολοφονία στο Πέραμα (Ιωάννινα)
Καλούμε ανοιχτή συνέλευση διοργάνωσης δράσεων, πορείας κλπ ως άμεση απάντηση στην κρατική δολοφονία στο Πέραμα από τους ένστολους δολοφόνους της ομάδας ΔΙΑΣ και τη συγκάλυψη που επιχειρείται από κράτος και ΜΜΕ, τη Δευτέρα 25 Οκτωβριου στις 9 μμ στον Ελεύθερο Κοινωνικό Χώρο Αλιμούρα.
Συνέλευση για τη διοργάνωση αντικατασταλτικής πορείας στο Πέραμα (Αθήνα)
Συνέλευση Ταράτσα (αναρχικοί/ες που δραστηριοποιούνται στο Πέραμα)
Το βράδυ 22/10 πραγματοποιήθηκε καταδίωξη από μπάτσους αυτοκινήτου με τρεις επιβαίνοντες, αφού αρνήθηκαν να σταματήσουν μετά από σήμα των ΔΙΑΣ. Περνώντας από πολλές περιοχές το καταδιωκόμενο αυτοκίνητο κατέληξε στην περιοχή του Περάματος. Στην οδό Ελπίδος οι μπάτσοι που κυνηγούσαν το αυτοκίνητο πυροβόλησαν κατά ριπάς προς τους επιβαίνοντες με αποτέλεσμα να δολοφονήσουν εν ψυχρώ τον έναν από τους τρεις και να τραυματίσουν τον δεύτερο.
Είναι φανερό ότι μετά από το διάστημα των πολλαπλών και πολύμηνων καραντίνων και απαγορεύσεων της κυκλοφορίας, η παρουσία μπάτσων στις περιοχές έχει γίνει εντονότερη και πολύ πιο επιθετική. Ακολουθώντας από την περσινή χρονιά πιστά το δόγμα νόμου και τάξης οι μπάτσοι έχουν φτάσει στο σημείο μέχρι και να πυροβολούν. Ο ρόλος της αστυνομίας φαίνεται να έχει αναβαθμιστεί. Μέσα από την εντατικοποίηση του ελέγχου και της καταστολής προσπαθούν να επιβληθούν σε όσους/ες παραβιάζουν ή/και αντιστέκονται στην σύγχρονη δυστοπία.
Ταυτοχρόνως η καταστολή στο πλαίσιο της αντεξερτικής πολιτικής των κρατών έχει κλιμακωθεί. Από τις βίαιες δολοφονίες στους δρόμους της Αμερικής (όπως το παράδειγμα του Τ.Φλόυντ και πολλών αφροαμερικάνων) μέχρι τη βίαιη μεταχείριση μεταναστ(ρι)ών στα σύνορα, το κράτος επιδεικνύει ποια είναι η πρακτική διαχείρισης απέναντι σε όσους περισσεύουν ή αντιστέκονται. Φυσικά αυτό δεν είναι άσχετο με την διαπλανητική διαχείριση της Covid-19 από τα κράτη, το βάθεμα μιας δημοσιονομικής κρίσης που αναδύεται και την εντατικοποίηση της εκμετάλλευσης και των αποκλεισμών.
Από την όλη κατάσταση δεν θα μπορούσαμε να εξαιρέσουμε το ρόλο που παίζουν τα media τα τελευταία 24ωρα. Σύμφωνα με τη συνήθη πρακτική τους σε τέτοιες περιπτώσεις σπεύδουν να χτίσουν σενάρια επί σεναρίων πάνω στο προφίλ των καταδιωκόμενων και του δολοφονημένου αποπροσανατολίζοντας ακόμα περισσότερο τις εντυπώσεις από το επίδικο: την εν ψυχρώ δολοφονία ενός ανθρώπου από μπάτσους. Βεβαίως την ίδια τακτική έχουν χρησιμοποιήσει και σε άλλες περιπτώσεις όπως στη δολοφονία του Α. Γρηγορόπουλου («Τι έκανε τέτοια ώρα στα Εξάρχεια;»), του Π. Φύσσα («δολοφονήθηκε για το ποδόσφαιρο») και του Ζακ Κωστόπουλου («μπήκε για να κλέψει»).
ΚΑΜΙΑ ΚΡΑΤΙΚΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΔΕΝ ΘΑ ΜΕΙΝΕΙ ΑΝΑΠΑΝΤΗΤΗ
ΜΠΑΤΣΟΙ-ΦΑΣΙΣΤΕΣ-ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ
Καλούμε σε συνέλευση την Τρίτη 26/10 στις 19:00 στο ΠΑ.ΠΕΙ για τη διοργάνωση πορείας στο Πέραμα, Σάββατο 30/10.
*Θα ακολουθήσει μέχρι το απόγευμα της Κυριακής (24/10) εκτενέστερο κείμενο καλέσματος.
Μικροφωνική και πορεία – “Να μην συνηθίσουμε τον θάνατο”, 25/10 (Ξάνθη)
Προσυγκέντρωση-μικροφωνική (19.30, ΠΡΟΚΑΤ) και Πορεία (20:00, Κεντρική Πλατεία)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΜΑ
Το βράδυ της Παρασκευής 22/10 μια μανιασμένη 35λεπτη αστυνομική καταδίωξη ενός κλεμμένου οχήματος είχε τραγική κατάληξη. Οι νόμιμοι δολοφόνοι του κράτους αποφάσισαν να γαζώσουν με 38 σφαίρες τρία νεαρά παιδιά με αποτέλεσμα τον θάνατο ενός 18χρονου και τον σοβαρό τραυματισμό ενός 16χρονου. Ο τρίτος από τους επιβάτες τράπηκε σε φυγή στην προσπάθειά του να ξεφύγει από τα πυρά των μπάτσων.
Χωρίς να χάσουν στιγμή, οι έμμισθοι ρουφιάνοι του κράτους επιδόθηκαν σε μια εκστρατεία συκοφάντησης των θυμάτων της επίθεσης, αντιστρέφοντας τη θέση θύτη και θύματος για να συγκαλύψουν τους δολοφόνους. Σύσσωμα τα αστικά ΜΜΕ έσπευσαν να καταγγείλουν τον νεκρό ως εγκληματία διασπείροντας ψευδείς ειδήσεις που τον χαρακτήριζαν «σεσημασμένο» βασίζοντας το αφήγημά τους στην Ρομ ταυτότητα του θύματος. Ταυτόχρονα, ξέπλυναν τους μπάτσους παρουσιάζοντας τους ως «τραυματίες» ενός ανύπαρκτου «εμβολισμού κατά των μηχανών τους». Σε βάρος των δύο επιζώντων σχηματίζεται δικογραφία με την κατηγορία της απόπειρας ανθρωποκτονίας κατά των αστυνομικών.
Το συγκεκριμένο περιστατικό αποτελεί την κορυφή του παγόβουνου σε μια συνολικότερη συνθήκη κρατικής καταστολής και ρατσιστικής βίας. Πιο συγκεκριμένα, το τελευταίο διάστημα ήρθαμε αντιμέτωπες με την όξυνση της κρατικής καταστολής σε οποιαδήποτε πτυχή της κοινωνικής ζωής. Από την καταστολή διαδηλώσεων και κινητοποιήσεων, τις διώξεις αγωνιστριών έως την αντιμεταναστευτική πολιτική και την πολεμική προετοιμασία, οκρατικός μηχανισμός ολισθαίνει προς τον εκφασισμό. Σε κάθε γωνία υπάρχει και ένας οπλισμένος μπάτσος να ελέγχει και να περιορίζει την παρουσία των καταπιεσμένων στον δημόσιο χώρο.
Δεν μπορούμε να παραγνωρίσουμε το ρατσιστικό/αντιτσιγγανικό πλαίσιο μέσα στο οποίο συνέβη η εν λόγω δολοφονία. Πέραν του ερωτήματος για το αν οι μπάτσοι γνώριζαν την πολιτισμική ταυτότητα των θυμάτων και το κατά πόσο υπήρξαν ρατσιστικά κίνητρα πίσω από την καταδίωξη, η μετέπειτα αντιμετώπιση του γεγονότος από τον κυρίαρχο λόγο είχε απροκάλυπτα αντιτσιγγανικά χαρακτηριστικά. Η Ρομ κοινότητα είναι μια από τις πιο καταπιεσμένες μερίδες της ελληνικής κοινωνίας, εγκλωβισμένη σε μία συνθήκη ακραίας φτώχειας και ανισότητας, παραγκωνισμένη από τους θεσμούς, αποκλεισμένη από την αγορά εργασίας, αντιμέτωπη συνεχώς με ένα σορό κακουχίες και το ρατσιστικό μίσος. Όλα τα παραπάνω συντηρούνται μέσω της διαρκούς αρνητικής προβολής της Ρομ ταυτότητας. Μέσα σε αυτό το βολικό πλαίσιο, λοιπόν, ήρθε και η κρατική προπαγάνδα να συγκαλύψει την δολοφονία, ενισχύοντας έτσι τις ήδη υπάρχουσες σχέσεις εξουσίας.
Σε ένα σύστημα που η ζωή περνάει διαδικασία αξιολόγησης για το αν αξίζει παραπάνω από ένα κλεμμένο αυτοκίνητο, σε μία συνθήκη κοινωνικού κανιβαλισμού και θανατοπολιτικής, τα πιο καταπιεσμένα κοινωνικά στρώματα είναι και εκείνα που εξοντώνονται. Αν είσαι Ρομά, η ζωή σου αξίζει όσο ένα κλεμμένο αμάξι, αν είσαι μετανάστρια σε βιάζουν και σε σκοτώνουν στα σύνορα, αν είσαι ΛΟΑΤΚΙ+ σε δολοφονούν μέρα μεσημέρι στην Ομόνοια. Ο σάπιος κόσμος τους καταρρέει και για την ώρα καταρρέει στα κεφάλια μας.
ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΑΡΙΘΜΗΣΟΥΜΕ ΑΛΛΕΣ ΝΕΚΡΕΣ. Ενάντια στο κράτος και τους δολοφόνους του, να αντισταθούμε με κάθε μέσο, να βάλουμε φρένο στις δολοφονίες των πιο υποτιμημένων και καταπιεσμένων κομματιών της κοινωνίας, να μην συνηθίσουμε τον θάνατο.
Καλούμε σε:
ΠΡΟΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΜΙΚΡΟΦΩΝΙΚΗ ΣΤΙΣ 19:30 ΣΤΑ ΠΡΟΚΑΤ
ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΠΟΡΕΙΑ ΣΤΙΣ 20:00 ΣΤΗΝ ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΠΛΑΤΕΙΑ
ΕΞΩ ΟΙ ΜΠΑΤΣΟΙ ΑΠΟ ΤΙΣ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΜΑΣ – ΕΞΩ ΟΙ ΦΑΣΙΣΤΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΖΩΕΣ ΜΑΣ
ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΟΛΗ, ΤΟΝ ΚΑΝΙΒΑΛΙΣΜΟ, ΤΟΝ ΦΟΒΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗΣ ΖΩΗΣ
ΝΑ ΟΡΓΑΝΩΣΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΜΑΣ ΠΟΛΕΜΟ
Πρωτοβουλία ενάντια στην καταστολή
Αναρχικές/-οί